Er du dyreeier eller veterinær?
VESO Apotek er nå også tilgjengelig for deg som dyreeier, mens apoteket for veterinærer er flyttet til ny nettadresse.
https://vet.vesoapotek.no
Vilkår for angre- og returrett for veterinærer finner du i nettbutikken for veterinærer.
VESO følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser knyttet til garanti, samt angre og returrett. Dersom du skulle ha behov for å returnere varer du har kjøpt hos oss eller du har spørsmål knyttet til angrerett og reklamasjon, finner du informasjon om dette på denne siden. Du kan alltid nå oss på kontakt@veso.no dersom du skulle ha ytterligere behov for hjelp.
Reklamasjon av varer til VESO Apotek må skje innen rimelig tid og senest innen 14 dager fra du mottok varen. Dersom reklamasjonen skyldes en skade som har inntruffet under transport ber vi om at du tar vare på emballasjen. Har du mulighet til å ta bilder av skaden/tilstanden til pakken ved ankomst setter vi stor pris på det. Dersom vi anser produktet som skadd eller en feilsending vil vi selvsagt erstatte varen. I slike tilfeller ber vi om at du raskt kontakter oss på kontakt@veso.no og redegjør for hva som er skjedd, slik at vi kan opprette en egen sak for hevelsen av ditt kjøp.
Ved henvendelser til kundeservice ber vi dere om å oppgi ordrenummer for at vi raskere skal finne fram til din ordre.
Ved tvister knyttet til om varen er feilaktig, ødelagt eller feilsendt henviser vi til Forbrukerrådet.
Hevede kjøp, som omfattes av over nevnte punkt, tilbakebetales innen 30 dager fra den dagen vi mottok varen. All kommunikasjon vedrørende din retur skjer via kontakt med kundeservice på kontakt@veso.no.
VESO følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser om angre- og returrett. Du kan fritt heve kjøpet innen 14 dager fra du mottok varen og sende varen tilbake til oss.
Dette forutsetter at:
Å returnere en vare til oss koster 49 kr.
Dersom du avviser, eller nekter å motta en pakke (som vi anser at er i henhold til den bestillingen du har gjort hos oss) og dersom denne er forsøkt levert på døren din eller på ditt valgte hentepunkt, anses dette som benyttelse av angreretten. I slike tilfeller påløper vårt standard returgebyr på 49 kr.
Dersom du ikke henter ordren innen 7 dager og forholder deg ellers helt passiv vil dette ikke gi oss noen indikasjon om hvorfor pakken ikke er hentet (en så kalt passiv handling). Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg ihht Angrerettslovens §11 og §13, og mister på den måten retten til å gå fra avtalen du har inngått med oss ved kjøp av varer. Når ordren da returneres til oss som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Det vil da påbeløpe et uavhentet gebyr pålydende 250 kr for å dekke våre håndteringskostnader.