Til toppen

Kjøps- og leveringsvilkår

LEVERINGSVILKÅR FOR DYREEIERE

Frakt og levering av din pakke

Leveringsvilkår for veterinærer finner du i nettbutikken for veterinærer

Alle pakker fra VESO Apotek sendes med vår samarbeidspartner Bring. Du kan selv velge om du ønsker å få pakken hjem på døren, eller hente din lokale butikk. 

  • Det er fri frakt på alle bestillinger over 500 kr. 
  • Ved bestillinger under 500 kr tilkommer frakt på 49 kr (Servicepakke).
  • Dersom du ønsker levering hjem på døren koster dette 149 kr.
  • Dersom du har bestilt levering til post-i-butikk (Servicepakke) men pakken din er liten nok til å få plass i en postkasse leverer vi den rett i postkassenen din uten ekstra kostnad!

Normal leveringstid er 1-4 virkedager etter at pakken er sendt fra vårt lager. Det kan ta noe lenger tid med levering til enkelte fjerntliggende områder. Vi sender ikke varer utenfor Norge, og ikke til Svalbard eller Jan Mayen.

Sporing av pakken

Etter at du har lagt inn din bestilling vil du motta en sporingskode fra vår samarbeidspartner. Du vil da kunne spore pakken din her.

Når sender vi din pakke?

Vi sender som regel pakken innen 3 virkedager fra vi mottar bestillingen i vår netthandel.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?

Dersom du ikke henter pakken i post-i-butikk, og ikke gir oss beskjed, er dette en såkalt «passiv handling». Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg ihht Angrerettslovens §11 og §13, og mister på den måten retten til å gå fra avtalen du har inngått med oss ved kjøp av varer. Når pakken da returneres til oss som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Det vil da påbeløpe et gebyr pålydende 250 kr for å dekke våre håndteringskostnader.


KJØPSVILKÅR

Kjøpsvilkår for veterinærer finner du i nettbutikken for veterinærer

Våre kjøpsbetingelser vil til enhver tid finnes oppdatert på denne siden. Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og inngår derved en bindende avtale mellom deg som kunde og VESO Apotek. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og at det lønner seg å lese dem hver gang du handler.

Partene i avtalen

Selger: VESO Apotek, org nr: 963201230, Delitoppen 3, 1540 Vestby (heretter kalt selger). Kjøper: Den forbruker som foretar bestillingen (heretter kalt kjøper).

Priser

Alle priser i vår netthandel er oppgitt inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader, og sluttpris inkluderer merverdiavgift og frakt samt eventuelle fakturagebyr. Vi tar imidlertid et forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at eventuelle tilbud gjelder så langt lageret rekker, og innenfor de tidsrammer som det opplyses om i vår markedsføring. Vi tar også forbehold om feil i lagerbeholdningen. Dersom vi mangler varene du har bestilt vil vi sende varene vi har på lager og ettersende eller kreditere manglende vare(r). Dersom vi ikke kan levere noen av varene vil bestillingen slettes og ditt kjøp krediteres i sin helhet.

Rabattkoder gjelder kun for ordinære varer og ikke på varer som allerede er nedsatt, med mindre vi opplyser om unntak i vårt markedsføringsmateriell. Ved spesielle tilbud som har et krav for å få en vare med på kjøpet, må disse kravene være oppfylt. Dersom du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

Produkter

Vi tilstreber å til enhver tid ha så oppdatert informasjon om produktene som mulig. Det kan imidlertid skje at bildet av produktet avviker noe fra produktets faktiske utseende.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende fra det tidspunkt kjøper har sendt sin bestilling til selger. Dersom det har forekommet skrive- eller tastefeil fra en av partene, og den annen part burde ha innsett at det forelå en feil er avtalen likevel ikke bindende. Eksempelvis dersom det fra selgers side foreligger feil og produktet mangler pris.

Betaling

Gjennom vår samarbeidspartner DIBS kan du enkelt velge mellom tre ulike betalingsalternativer.

  1. Kortbetaling: Ved kjøp med kredittkort eller debetkort ved betaling vil kjøpesummen trekkes samme dag som betalingen blir gjort.
  2. DIBS-faktura: Ved kjøp mot faktura vil faktura sendes på e-post i det du gjennomfører kjøpet. Betalingsfrist er 14 dager fra du mottar fakturaen på epost. Betaler du innen forfallsdato tilkommer ingen ekstra kostnader. Les mer om vilkårene ved å klikke her.   
  3. Delbetaling: Les mer om vilkår knyttet til delbetaling Ved å klikke her

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når hen eller hens representant har fått varen levert. Selger har ansvar for varen frem til levering til kjøper.

Undersøkelse av varen

Du er selv ansvarlig for å undersøke varen innen 14 dager fra levering. Dette er i tråd med Angrerettloven, og tilsvarer den retten du har til å undersøke en vare i butikk. For fôr og fôrtilskudd kan åpnede varer IKKE returneres, det samme gjelder hygiene og sanitærprodukter som sjampoer, ørerens, sårbehandlingsmateriell etc. Dette da det er stor fare for at produktet ødelegges eller kontamineres, slik at det ikke kan selges på nytt. Les mer om angrerett under Angre og returrett på våre nettsider.  

Levering og forsinkelse

Riktig og rask levering er viktig for oss og vår samarbeidspartner. Normal leveringstid er 2 virkedager etter at varen er sendt fra oss. Vi må like vel ta forbehold om stor pågang hos oss eller Bring, og at det i slike tilfeller kan oppstå forsinkelser. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført – leverer vi ikke innen den tid har du rett til å kreve kjøpet hevet uten ekstra kostnad. Ta gjerne kontakt med oss på kontakt@veso.no dersom du opplever å vente unormalt lenge på bestillingen din.

Dersom du fortsatt ikke har mottatt din pakke innen 5 uker fra bestilling plikter du som kunde å opplyse oss om dette. Dersom vi ikke hører noe, vil vi etter 5 uker anse pakken som levert.

VESO Apotek tar ikke ansvar for feilleveranser forårsaket av feil oppgitt adresse, postnummer eller telefonnummer i bestilling, det er ditt ansvar som kunde å forsikre deg om at korrekt leveringsinformasjon er oppgitt.

Alder

Du må ha fylt 15 år for å kunne handle hos oss. Dersom du handler med faktura eller delbetaling må du være fylt 18 år. Vi gjør oppmerksom på at personer under 18 år ikke skal ha eneansvar for dyr ihht dyrevelferdsloven, men ha oppsyn av en myndig person. 

Konfliktløsning

Klager skal rettes til selger innen rimelig tid. Begge parter skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lar seg gjennomføre henvises kjøper til Forbrukerrådet for videre veiledning om mekling.