Til toppen

Angre- og returrett

Vilkår for angre- og returrett for veterinærer finner du i nettbutikken for veterinærer

VESO følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser knyttet til garanti, samt angre og returrett. Dersom du skulle ha behov for å returnere varer du har kjøpt hos oss eller du har spørsmål knyttet til angrerett og reklamasjon, finner du informasjon om dette på denne siden. Du kan alltid nå oss på kontakt@veso.no dersom du skulle ha ytterligere behov for hjelp.

Reklamasjon

Reklamasjon av varer til VESO Apotek må skje innen rimelig tid og senest innen 14 dager fra du mottok varen. Dersom reklamasjonen skyldes en skade som har inntruffet under transport ber vi om at du tar vare på emballasjen. Har du mulighet til å ta bilder av skaden/tilstanden til pakken ved ankomst setter vi stor pris på det. Dersom vi anser produktet som skadd eller en feilsending vil vi selvsagt erstatte varen. I slike tilfeller ber vi om at du raskt kontakter oss på kontakt@veso.no og redegjør for hva som er skjedd, slik at vi kan opprette en egen sak for hevelsen av ditt kjøp.

Ved henvendelser til kundeservice ber vi dere om å oppgi ordrenummer for at vi raskere skal finne fram til din ordre.

Ved tvister knyttet til om varen er feilaktig, ødelagt eller feilsendt henviser vi til Forbrukerrådet.

Hevede kjøp, som omfattes av over nevnte punkt, tilbakebetales innen 30 dager fra den dagen vi mottok varen. All kommunikasjon vedrørende din retur skjer via kontakt med kundeservice på kontakt@veso.no.

Angre- og returrett

VESO følger forbrukerkjøpslovens bestemmelser om angre- og returrett. Du kan fritt heve kjøpet innen 14 dager fra du mottok varen og sende varen tilbake til oss.

Dette forutsetter at:

  • Varen er i sin originale emballasje og ikke har vært åpnet.
  • Den er forsvarlig pakket inn i en eske eller tilsvarende emballasje slik at den kommer frem til oss uskadet.
  • Retur gjelder ikke for åpnede pakker av fôr, fôrtilskudd, godbiter, samt hygieneprodukter så som sjampo, væsker til sårbehandling etc.
  • Varen må være returnert og returkode registrert senest 14 dager etter at du mottok varen fra oss.
  • Du må ha fylt ut skjema for retur- og angrerett. Dokument til utfylling finner du nederst på denne siden. 

Slik returnerer du varer til oss, steg for steg:

  1. Kontakt oss på kontakt@veso.no. Husk å oppgi ordrenummer. Legg ved ferdig utfylt angrerettskjema (nederst på siden). 
  2. Deretter går du inn på Bring sine nettsider ved å klikke her.  
  3. Velg deretter en av følgende returkoder etter størrelse på pakken:
    1. For retur fra egen postkasse: 1-VESORETUR
    2. For retur fra hentested: 2-VESORETUR
  4. Følg deretter videre instrukser om innlevering slik du får opplyst fra Bring.

Hva koster det å returnere en vare?

Å returnere en vare til oss koster 49 kr.

Dersom du avviser, eller nekter å motta en pakke (som vi anser at er i henhold til den bestillingen du har gjort hos oss) og dersom denne er forsøkt levert på døren din eller på ditt valgte hentepunkt, anses dette som benyttelse av angreretten. I slike tilfeller påløper vårt standard returgebyr på 49 kr.

Uavhentede varer

Dersom du ikke henter ordren innen 7 dager og forholder deg ellers helt passiv vil dette ikke gi oss noen indikasjon om hvorfor pakken ikke er hentet (en så kalt passiv handling). Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg ihht Angrerettslovens §11 og §13, og mister på den måten retten til å gå fra avtalen du har inngått med oss ved kjøp av varer. Når ordren da returneres til oss som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Det vil da påbeløpe et uavhentet gebyr pålydende 250 kr for å dekke våre håndteringskostnader.

Angreskjema VESO Apotek.pdf